Vol. 33, 2012, no. 2/3, Ut Pictura Poesis

Table of Contents Ut Pictura Poesis

p. 5 Editorial / Evelyn Austin & Ragna Manz

p. 9 Naar een nieuwe Laocoön: Het onderscheid tussen beeldende kunst en literatuur van Lessing tot Greenberg / Marieke Winkler

p. 21 Kunstenaarsbijdrage – Tussen kijken en zien / Eugène Brands

p. 31 Verborgen in de mist: Friedrichs Todtenlandschaft van Theodor Körner / Jane Boddy

p. 41 The Gift: Cézanne’s The Artist’s Studio (1866) in Zola’s The Masterpiece (1886) / Rachel Esner

p. 55 Gefascineerd door het (voort)leven: Margriet de Moors De schilder en het meisje als schildersroman / Marjolein van Tooren

p. 66 Desecrating Roark’s Office: A Rereading of Ayn Rand’s The Fountainheid (1943) as a Parable of the Author Cult in Architecture / Roel Griffioen

p. 74 Kunstenaarsbijdrage – Esther Walter

p. 81 Visual Narratives: Portraits of Gerard Reve in his Study / Hinde Haest

p. 88 Chaissac, Dubuffet, and Paulhan: From Proletarian Literature to Écrits Bruts* / Kent Minturn

p. 103 ‘Over de doorreis van enkele lieden door een nogal kort tijdsbestek’: Versneden woorden: détournement en cut-up, Parijs 1959 / Jos ten Berge

p. 114 Kunstenaarsbijdrage – Artun Arasli

p. 121 Old Masters, New Methods: John Ashbery’s Icarus / Evelyn Austin

p. 129 The Box as Meeting Place: Artistic Encounters in Aspen Magazine (1965-1971) / Maarten van Gageldonk

p. 141 Between Structure and Indeterminacy: Anna Halprin and the Score for The Five Legged Stool / Harmony Wolfe

p. 149 Duizend woorden / Diederik Oostdijk

p. 152 Abstracts