Table of Contents Ut Pictura Poesis

p. 5 EDITORIAL / Evelyn Austin & Ragna Manz

p. 9 NAAR EEN NIEUWE LAOCOÖN: HET ONDERSCHEID TUSSEN BEELDENDE KUNST EN LITERATUUR VAN LESSING TOT GREENBERG / Marieke Winkler

p. 21 KUNSTENAARSBIJDRAGE – TUSSEN KIJKEN EN ZIEN / Eugène Brands

p. 31 VERBORGEN IN DE MIST: FRIEDRICHS TODTENLANDSCHAFT VAN THEODOR KÖRNER / Jane Boddy

p. 41 THE GIFT: CÉZANNE’S THE ARTIST’S STUDIO (1866) IN ZOLA’S THE MASTERPIECE (1886) / Rachel Esner

p. 55 GEFASCINEERD DOOR HET (VOORT)LEVEN: MARGRIET DE MOORS DE SCHILDER EN HET MEISJE ALS SCHILDERSROMAN / Marjolein van Tooren

p. 66 DESECRATING ROARK’S OFFICE: A REREADING OF AYN RAND’S THE FOUNTAINHEID (1943) AS A PARABLE OF THE AUTHOR CULT IN ARCHITECTURE / Roel Griffioen

p. 74 KUNSTENAARSBIJDRAGE – ESTHER WALTER

p. 81 VISUAL NARRATIVES: PORTRAITS OF GERARD REVE IN HIS STUDY / Hinde Haest

p. 88 CHAISSAC, DUBUFFET, AND PAULHAN: FROM PROLETARIAN LITERATURE TO ÉCRITS BRUTS* / Kent Minturn

p. 103 ‘OVER DE DOORREIS VAN ENKELE LIEDEN DOOR EEN NOGAL KORT TIJDSBESTEK’: VERSNEDEN WOORDEN: DÉTOURNEMENT EN CUT-UP, PARIJS 1959 / Jos ten Berge

p. 114 KUNSTENAARSBIJDRAGE – ARTUN ARASLI

p. 121 OLD MASTERS, NEW METHODS: JOHN ASHBERY’S ICARUS / Evelyn Austin

p. 129 THE BOX AS MEETING PLACE: ARTISTIC ENCOUNTERS IN ASPEN MAGAZINE (1965-1971) / Maarten van Gageldonk

p. 141 BETWEEN STRUCTURE AND INDETERMINACY: ANNA HALPRIN AND THE SCORE FOR THE FIVE LEGGED STOOL / Harmony Wolfe

p. 149 DUIZEND WOORDEn / Diederik Oostdijk

p. 152 ABSTRACTS